alimentatie echilibrata

Reguli Pentru O Alimentatie Echilibrata

februarie 16, 2017 , In: Dieta & Sport, Sanatate, UniqueLook
0

De curand, am descoperit o colectie de carti despre sanatate. Intr-una dintre aceste carti am aflat informatii despre o modalitate de a avea o alimentatie echilibrata. Aceasta modalitate poarta denumirea de “Corabie Alimentara“. Corabia alimentara este o modalitate de a realiza un echilibru corect in regimul tau alimentar.

1. Fructe si legume pentru o alimentatie echilibrata

Consuma cel putin 5 fructe si legume pe zi, sub toate formele lor (crude, fierte, uscate, conservate). Nu uita ca cele mai sanatoase raman fructele si legumele crude! Incearca sa alternezi in fiecare zi legumele si fructele consumate. Astfel, vei avea o alimentatie echilibrata si un organism sanatos.

alimentatie-echilibrata

2. Cereale si leguminoase

Asigura-ti aportul necesar de alimente cerealiere complete pentru a beneficia de continutul de fibre al acestora. De asemenea, cartofii si leguminoase, consumate in cantitati normale, ofera organismului nutrienti esentiali. In ceea ce priveste painea, alege tot timpul painea integrala in locul celei albe.

3. Redu consumul de zahar!

Incearca sa limitezi consumul de zahar si de alimente dulci cu un continut ridicat de zahar. Evita cat mai mult sucurile acidulate, prajiturile, ciocolata, produse de patiserie si alte produse care contin mult zahar. Poti consuma dulciuri facute in casa, cu un continut redus de zahar. Pentru sucuri, cea mai buna alegere sunt sucurile naturale facute chiar de tine. Incearca totusi, sa nu adaugi zahar in ele. Daca vrei sa fie mai dulci, poti opta pentru miere.

alimentatie echilibrata

4. Produse lactate

Conform acestei metode, ideal ar fi sa consumi 3 produse lactate pe zi. Sortimentele acestora trebuie sa alterneze. Poti alege de la iaurturi, pana la urda, cascaval si alte produse de acest gen. In alegerea branzeturilor, este indicat sa optezi pentru cele cu un continut redus de grasimi si de sare.

5. Carne si fructe de mare

Daca nu esti vegetarian, ideal ar fi sa consumi carne, peste si fructe de mare, o data sau de doua ori pe zi, alternand. Aceste alimente sunt benefice organismului daca sunt consumate in cantitati limitate. Cele mai sanatoase sunt tipurile de carne mai putin grase. Pentru peste, corabia alimentara sugereaza ca ar trebui consumat de cel putin doua ori pe saptamana.

alimentatie echilibrata

6. Limiteaza consumul de grasimi!

Cu totii stim ca exista mai multe tipuri de grasimi, unele chiar sanatoase. Trebuie sa ai grija la consumul de grasimi totale si, mai ales, la cel de grasimi saturate. Grasimile saturate se gasesc in produse de patiserie, mezeluri, unt, sosuri si in anumite branzeturi. Asadar, incearca sa limitezi consumul acestor alimente. De asemenea, tempereaza consumul de grasimi adaugate. Opteaza pentru materiile grase de origine vegetala, precum uleiul de masline si cel de rapita.

7. Bea cat mai multa apa!

Ti s-a intamplat sa mergi la medic si sa iti recomande sa consumi minimum 2 litri de apa pe zi? Ei bine, un echilibru alimentar sanatos impune un consum suficient de apa. Chiar daca multi oameni nu ii acorda atentie, apa are beneficii esentiale asupra organismului uman. Bea cat mai multa apa si evita sa consumi bauturi alcoolice in exces.

alimentatie echilibrata

8. Evita mancarurile sarate!

Asa cum auzim si in reclame, trebuie sa reducem consumul de sare. Evita sa mananci prea sarat! Modifica putin retelele si adauga mai putina sare atunci cand gatesti! Varianta ideala este sarea iodata. In plus, ai grija la consumul de branzeturi, mezeluri si de aperitive sarate!

alimentatie-sare

Acestea sunt regulile pe care le prezinta corabia alimentara. Sper sa te ajute sa ai o alimentatie echilibrata si un organism sanatos. 🙂

Adauga un Comentariu!